Anna Rahim
HOME TUTORIAL TWITER FACEBOOK INSTAGRAM
Cabaran 30 Hari Blogging : Day 12 Tips kecantikan
Friday, January 06, 2017 • 23:55 • 0 comments
Assalammualaikum dan hii !!

Alhamdulillah dah masuk hari yang ke-12 dalam cabaran ni. Okayh kali ni topik dia sangat menarik. Bagi yang perempuan perempuan dekat luar sana, anda boleh la baca entry kali ni untuk tambah pengetahuan korang mengenai tips kecantikan. hihih

Aku suka sangat tajuk ni sebab aku jenis yang obses pada kecantikan, especially muka. Betul tak sayang sayang sekalian.? hihihih. Mostly aku rasa wanita wanita yang dekat luar sana, mesti jaga sangat kan kecantikan wajah korang? Aku yakin, bila mula ada jerawat mesti korang akan stress kan, dan rasa malu nak keluar bila jerawat tu makin banyak dekat muka kan. So korang jangan risau, aku akan bagi tips kecantikan untuk para para wanita diluar sana. hihihih

Tips pertama

Untuk ketegangan kulit muka, korang boleh cuba petua ni.

  • 1st buat masker guna putih telur, lepas tu korang boleh sapu dekat muka, biarkan sehingga 10-15 minit lepas tu bilas guna air suam. Korang akan rasa ketegangan kulit lepas tu, Amalkan lah 2 kali dalam seminggu tu. Tips ni sesuai juga untung tegangkan payudara korang tw. Tak percaya? Korang boleh cuba. 
Tips ke-2

Hilangkan jerawat
  • Tips ni paling mudah macam tips yang dekat atas tu. Just guna bawang putih. Tak banyak modal pun keluar. hiih. 
  • 1st kopek seulas bawang putih, then hiris sikit pada bucu bawang putih tu, then boleh la gonyok atau gosok tempat yang tumbuh jerawat tu. InsyaAllah hilang jerawat tu. Tak percaya juga ? korang try lah. hihihi
Tips ke-3

Hilangkan eyebag
  • Eyebag? Lingkaran hitam bawah mata tu yang buatkan mata korang nampak sembab yang dah macam mata panda tu. hihihi. Selalunya eyebag ni jadi bila korang tak cukup tidur. Lagi lagi pada student macam aku ni, memang memanjang ada je eyebag ni. Kadang kadang dah macam zombi hidup dah tengok. hahha
  • Korang boleh hilangkan eyebag bawah mata menggunakan hirisan timun. Timun ni kalau korang nak tahu banyak mengandungi air tw.  So bila letak dekat mata, dia rasa segar je tw. Rasa sejukkkk je. 
  • Takpun korang boleh guna uncang teh. sama je macam timun, korang just letak je bawah mata.Pastikan korang letak dalam peti sejuk tw. Untuk pengetahuan korang la kan, teh ni bagus sangat untuk peredaran darah pada lingkaran bawah mata. 
Tips ke-4

Merahkan bibir.
  • Aku yakin, dalam kalangan wanita wanita ni, ada yang tepi tepi bibir hitam kan, so korang boleh cuba tips ni
  • Korang boleh sapukan mentega sekeliling bibir korang. Biarkan satu malam. Takpun, korang boleh gantikan dengan letak madu. Tapi korang jangan jilat plak, kang tak jadi plak. hihih
Hmm tips apa lagi ekh nak bagi ? Aku biasa guna tips tips ni je. Ha satu lagu aku nak ingatkan. Korang lepas pakai make up, pastikan korang cuci muka korang tu dengan bersih, kang timbul jerawat plak. Dan satu lagi, jangan lupa banyakkan minum air masak juga tw. Untuk kesihantan dan bagi kelembapan juga pada badan mahupun wajah kita.

Nak cantik? Amalkan la tips tu macam mana aku amalkan. Nanti dapat la kulit flawlesss macam ai. hihihihihihih.

Okayh la jumpa next entry okayh. Goodnight. 


PastFuture
Owner
Siti Noor Rafhanah
22 years old
Business Student
Johor [JDT]
Song




Visitors

visit counter
followers